Alla inlägg under oktober 2009

Av matilda - 31 oktober 2009 23:25

jag hade tusen saker att göra idag. men jag åkte och shoppade istället. så nu har jag tusen saker att göra imorgon istället. därför är det bedtime för mig nu. men först ska jag lyssna på några bra låtar. godnattens.

Av matilda - 31 oktober 2009 17:38

så far man några tröjor och leggings rikare då. och några hundra kronor fattigare. men de tär balans i det, och det är ju bra. nu är det film och fruktsallad som väntar. vi skippar kök idag, för... ja, man måste väl inte käka varje dag? det tycker inte jag iallafall. fruktsallad räcker bra.

Av matilda - 31 oktober 2009 09:18

tydligen så är beckis sjuk. den stackaren, så det blir bara sandra och jag till stendörren. och vi har redan varit där så många gånger ensamma så vi hoppar över det och tar en tur till skärholmen istället. jag måste ha nya leggings  och ett par vinterdojjer, mina enda jag har är så fula och det är så sjukt jobbigt att frysa om fötterna. nej men, om man skulle ta och käka frulle?



Av matilda - 30 oktober 2009 23:05

jag tror att jag redan har sagt detta, men det tå att sägas igen. jag älskar verkligen att kunna välja radiokanal! (mer än lungna favoriter eller p3 altså. som är det enda som  går att få in i vagnhärad) så nu när jag har hängt i storstaden så har jag frossat i radiokanaler, och fastnat för vinyl hundrasju. underbar kanal. och apropå vinyl hundrasju, jag lyssnade på den kanalen det sista jag gjorde i söndags, och när jag vaknade i måndags så var det första jag tänkte


It's just another manic Monday, I wish it was Sunday

Cause that's my fun day, *I don't have to run day

It's just another manic Monday


vilket ju var mindre kul. men det minst roliga som hände under hela veckan var detta:


 


jag halkade i en trappa och kanade ner typ 10 trappsteg, så jag fick ett underbart litet blåmärke på rumpan/höften. nej, nu är det dags för sängen, jag har ju tusen saker att göra imorgon innan jag ska leka frilufsmänniska med sandro och beckis.



Av matilda - 30 oktober 2009 22:48

härom veckan köpte jag färskpressad äppeljuice, och sen kom jag på att jag inte skulle hinna dricka upp den innan den blev gammal, så jag fick den otroligt kloka iden "jag fryser in den!" och det rekomenderar jag alla att INTE göra. det är nu äppeljuicekladd i hela frysen och juiceisbitarna går typ inte att få ur isformen.

Av matilda - 29 oktober 2009 20:54

jag bytte ju blogg för sisådär en hundra år sen, från blogspot eftersom jag inte gillade blogspot riktigt. och nu gillar jag blogspot ännu mindre, eftsersom jag börjat följa en blogg som är blogspot, och blev påmind om, att det är störtknöligt att kommentera. i-landsproblematiken hopar sig. jag körde fel idag igen. jag skulle lämna bilen vid fridhemsplan men hamnade i fel fil vid en bro och fick åka en lång omväg innan jag kom rätt. men nu är bilen lämnad och allt är frid och fröjd.


sa jag förut att jag ska omarbeta "twisted"? det ska jag iallafall. och jag måste ha ett nytt namn på den. nått som inte är så... fult. och "twisted" låter som en actionrulle med romantiska inslag, och det är den ju verkligen inte. snarare typ... "juno" möter "all that heaven allows".

Av matilda - 29 oktober 2009 11:44

härligt med musik altså, jag är så sjukt less på lugna favoriter, som är typ den enda radiokanalen man får in i vagnhärad och trosa, att jag varit helt till mig över att kunna välja mellan massvis med radiokanaler nu när jag jobbar här uppe i en lite större stad (...) och vinyl 107 är ju helt underbar! jag är helt såld. jaja, vi slutade iallafall 1.5 timmar tidigare igår, så jag avr hemma vid halv fem ungefär. väldigt skönt fast lite trisst. nu är ju det här jobbet slut. och det gamla tar vi. jag måste hem och sätta mig vid martin och finslipa mitt CV så jag kan skicka iväg det till folk som bryr sig...


jaja, nu är det frukost som gäller och sen lämna tillbaka bilen. so long.

Av matilda - 28 oktober 2009 13:16

vi slutade vid typ halv ett inatt. det var skönt. sen fick jag vänta till två för att köra nån snubbe till sitt hotel, men det gör inte så mycket. jag är van vid att vänta.

jag är riktigt stolt över mig själv! igår körde jag fel bara en endaste liten gång! och det avr en kort felkörning som gick att rädda på minde än en minut. sjukt bra. jag köpte föresten aldrig nån kamera, jag fegade ur. som vanligt när jag ska köpa nånting. nej, om jag kanske skulle ta och göra nånting vettigt?

Ovido - Quiz & Flashcards