Alla inlägg under april 2011

Av matilda - 12 april 2011 21:21

vi fick äntligen en bil! woohoo! tanken var att åka till fossil creek, men det gick inte så bra för det hade snöat och regnat och vägen var gjord av lera brevid ett 100meters stup, så vi vågade inte köra ner utan att fråga nån om vet om det var säkert. vi åkte tillbaka och frågade nån, han sa att vi borde ha fyrhjulsdrift för att åka ner. eftersom vi inte hade det så vi åkte vidare till ett ställe som heter payson. i payson handlade vi mat och bestämde oss för att åka till roosevelt lake. vi körde vilse och hamnade till slut i lost dutshman som var en nationalpark med ett jättefint berg och massvis med kaktusar. vi sov där, och nationalparken hade stängt när vi kom så vi behövde inte betala. dagen efter siktade vi på roosevelt lake igen och med knapp nöd han vi till en bensinmack innan bensinen tog slut. vi stannade till vid roosevelt lake i nån timme och käkade lunch. chips, avacadodipp och beef jerky. därefter siktade vi på sedona. efter några timmar kom vi på att sedona inte var en nationalpark utan en stad så vi stannade vid en annan nationalpark istället. vi betalade inte där heller. sen åkte vi hem. det var en roadtrip på vägarna kan man säga, för vi åkte i princip bara bil och stannade för att äta och sova. men kul hade vi, och det var bra! 

vi hade altså planerat att åka till fossil creek och kartcher caves men missade båda pga tidsbrist och vilsekörningar. men oj, så kul jag hade! det var bra.

Av matilda - 10 april 2011 17:19

idag ska vi, för fjärde gången försöka hyra en bil. håll tummarna för oss. igår ville dom inte ta våra kreditkort, och gången innan hade dom inte bokat nån bil fast vi hade ringt och bokat en, och gången innan blev våra planer ändrade så vi fick avbeställa bilen själva. men nu har jag proppat in pengar på mitt konto, och det har de andra två också gjort och vi kommer att be en amerikan att följa med, ifall det ändå inte funkar så kan han betala för oss och vi betala honom.

Av matilda - 9 april 2011 23:53

jag har köpt en kamera!


det här är vårat kök/vardagsrum (nick från michigan, ayaka från tokyo, menno från oss i holland, och en som jag inte vet vad han heter. han sitter bredvid mig nu men jag vågar inte fråga vad han heter för jag borde kunna det.)

det här är en av mina kära roomisar Hjördis från island.    

Av matilda - 8 april 2011 16:44

igår skulle vi kolla på film, hjärdis, hanne och jag.men det var flera personer i rummet så vi frågade om det var okej, och om de också ville kolla. vi skulle kolla på RENT och sa det.

"I like musicals" sa en kille och jag blev jätteförvånad. och råkade säga det. "oh, thats a surprise!" , och såklart, svaret "what kind of films did you think i liked?" och det var nu den stora grodan kom jag sa nämligen "like... boring movies." och det var typ lite pinsamt för jag kunde inte förklara vad jag menade eftersom alla skrattade. men för er, kära vänner ska jag förklara vad jag menade. 

jag menade "tråkiga filmer som man borde se och borde gilla, tex casablanca, fåglarna, psyco och andra filmer man måste veta massor om filmen för att gilla" ungefär, carro du förstår väl vad jag menar? (jag har tittat på mer än halva casablanca en gång och sen somnade jag. jag gör aldrig om det frivilligt.)

Av matilda - 7 april 2011 00:12

nu är lite folk tillbaka från projekten! wooohooo!!! jag är inte ensam längre!

Av matilda - 6 april 2011 04:56

en gång, för ca etthundratrettitvå och ett halvt år sen, på den tiden när jag fortfarande hyrde film, (och dessutom vhs!) så var det ett barn och dess mamma i hyrfilmshörnan samtidigt som mig och barnet skulle välja film, och valde jurassic park men mamman tyckte att den var för läskig varpå barnet sa "men jag har hyrt den med pappa! flera gånger. den är jättebra och min favoritfilm" och sen berättade han var de läskiga scenerna var men att han kunde titta på dom för han är modigare nu än när han var liten. han var väl 7-8 år.

och nu kom jag och tänka på det, för jag läste att robyn gjorde rösten till ann-marie i änglahund, och det var en favoritfilm när jag var liten. varenda gång vi skulle hyra film var det den vi hyrde. varenda gång var kanske tre gånger, men ändå. tre av tre är ändå ganska mycket. varför gör barn så? och speciellt, jag minns inte ens vad änglahund handlar om. jag läste en sammanfattning på wikipedia och känner inte igen ett dugg, och när jag kollar på trailern får jag bara en vag igenkänningskänsla. men ändå ville jag se den igen, igen och igen. varför? jag tyckte ju förmodligen inte ens om den.


Ovido - Quiz & Flashcards