Alla inlägg under juni 2010

Av matilda - 30 juni 2010 20:30

min mammut fyller 46 år imorgon. hon kommer att få en klematis och en citronverbena av mig och mina bröder. om jag hinner gå dit för jag ska:

åka till soptippen

tvätta

skura vardagsrumsgolvet

bädda rent


och med min takt lär det ta ett tag.

Av matilda - 28 juni 2010 17:29

jag är hungrig. och jag vill ha pannkaka, men jag orkar inte laga mat. jag vill gå och lägga mig. eller åka och bada.

Av matilda - 27 juni 2010 07:36

vad gör man klockan sju en söndagsmorgon? man borde sova men inte jag, nej, jag är minsann vaken. vaknade med väckaklocka och allt för vet ni vad? jo, jag har tvätt-tid. fem maskiner kommer att behöva gå idag. hoppas jag hinner med dom.

Av matilda - 26 juni 2010 20:35

jag har gjort en, håll i er nu- misslyckad rabarberpaj. den är gjord på frysta rabarber från förra året, jag tinade dom (trodde jag) innan jag satte in hela pajen i ugnen men... den är bränd på toppen, deg i understa lagret av smul, sura översta lagret rabarber och frusen i botten. det går inte att misslyckas med med en paj. (dessutom blev såsen inte heller bra.)

Av matilda - 26 juni 2010 20:02

jag känner mig såå bra! jag lyckades sova till halv tio (fast det var riktigt jobbigt. jag vaknade varje tionde minut sen klockan åtta) sen gick jag upp, käkade frulle, lekte med datorn, läste lite. sen kommer nästa duktighet: jag plockade smultron. gick iväg till vagnhärads bästa smultronställe. (eller, ett av dom, det finns tre) det blev en halvliter. sen gick jag hem och diskade diskberget jag hade, sen tog jag en dusch, gick hem till mammut och hämtade bilen och åkte till oxelösund, pappa skulle lämna simons bil där så jag avr tvungen att följa med med mammas bil så han kunde komma hem igen. vi stannade på city gross på vägen hem. när jag kom hem, bered er för duktighet nummer fyra: jag lagade mat. nummer fem: diskade allt när jag ätit klart. nummer sex: SKURADE KÖKSGOLVET!!! (och badrumsgolvet) och jag har bokat tvätt-tid för imorgon, jag har inte mindre än fyra ikeakassar med tvätt. och på söndag nästa vecka åker ju jag till skåne, så jag måste tvätta typ nu.  och i veckan måste jag städa och tvätta bilen.

Av matilda - 26 juni 2010 10:04

fy så besviken jag blev nyss. tankegången gick så här "WOOOHOOO! en ny kommentar!" klick på kommentaren så att jag kan läsa den "sablar. den var från mig själv."


jag ska nog gå iväg och plocka smultron nu. tror jag.

Av matilda - 25 juni 2010 10:52

det blev en bra dag i söderköping. vi knallade runt och tittade på kyrkorna och hade det allmänt trevligt. käkade historiens största glassar (om man borser från en glass, påminn mig så ska jag berätta om "klugan") dom vägde ett halvt ton och kostade

100 kr styck. nu är det snart dags att åka iväg och bada och fira midsommar, med jordgubbar såklart.

Av matilda - 24 juni 2010 09:13

idag åker carro och jag till söderköping. det ska bli riktigt trevligt faktiskt. men vad gör man i söderköping? allt jag vet om det stället är att dom har goda tunnbrödsrullar och att dom har ett ställe där dom säljer glass. och carro berättade att madicken spelades in där. jaja, det blir säkert bra.

Ovido - Quiz & Flashcards