Alla inlägg under juli 2009

Av matilda - 21 juli 2009 20:05

1. gör det du vill. skit inte i andra, tänk mycket på dom, såra ingen, säg sanningen, men säg den snällt. gör det DU vill. inte det andra vill att du ska vilja göra.


2. tänk inte så mycket innan du snackar. snacka först och tänk sen, då blir saker sagda, och det är bra. ingen kan höra vad du tänker.


3. döm inte folk. gillar jag att ha helt rosa kläder på mig, så fine. har du alltid jeans och t-shirt så ska jag inte bry mig om det heller. om jag tror på Gud, så låt mig göra det, jag dömer inte dig för att du inte gör det, och jag försöker verkligen inte övertala dig att börja tro. så övertala inte mig att sluta tro.


4. så länge det inte skadar, så helar det.


5. lyssna på alexander rybaks album.

nu slutar jag blogga.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5524167.ab

Av matilda - 21 juli 2009 19:29

sandra och jag åkte och handlade direkt efter jobbet. vi tog en kundvagn och handlade i typ 40 minuter. jag älskar verkligen att handla. och vi kände oss jättevuxna som hade kundvagn fast det inte var några fuxna med. fast vi träffade johanna och kennet, och dom påpekade att vi faktiskt hade varsin vuxen med oss. (vi själva) men nja... det räknas inte riktigt tycker jag. och fasen så duktig jag är! när jag kom hem lagade jag middag! falukorv i ugn, och kokt potatis. hur gott som hellst, me like.


vet ni vad som händer imorgon? jo, det är standup på fyren igen! sjukt kul. jag ska ta med mig ingela, och förhoppningsvis sandra. och kan jag så övertalar jag några fler. "jag är fett taggad" - som ronnie sa. nej, nu dunstar jag nog ett tag.

Av matilda - 20 juli 2009 16:57

 jag 'älskar lugna jobbdagar. hur skönt som hellst. allt har gått som smort och inget bråk. tillockmed snälla saker har sagts och det är ovanligt. jaja, nu är det snart middagsdags. vad får jag till middag tro? jag är inte så hungrik faktiskt... jag tror det blir, hum, få se nu, fil och macka? jag gillar fil och macka. men allt mitt bröd ligger i frysen och jag har ingen micro.. hum, ja det får helt enkelt bli en sväng till affären.


och snälla, hjälp mig! vilket internet är bäst? förut hade jag comhems extra small, det funkade hur bra som hellt och jag var jättenöjg, både med priset och med snabbheten. jag vill ha något liknande. vad ska jag ta? jag bor inte i ett comhemhus lägre.

Av matilda - 19 juli 2009 15:15

jag vill åka till mormor. om jag ska åka till henne måste jag åka NU. så, tror ni jag kommer göra det? jag vet nte... jag borde plocka iordning hemma och göra piroger, jag plockade fram köttfärs ur frysen idag för att göra det, men jag vet inte.. jag måste ju göra nånting med den, eller håller den sig en dag till?

Av matilda - 18 juli 2009 14:36

det är himla kul att sitta båtvakt. iallafall den första timmen. sen blir det urtrisst. jag ska kidnappa loggboken och skriva in alla kommentarer här. det är så kul. typ.


"22 juni: 22.00 80 båtar, 15 bilar, 1 cykel. 101an sover i båten. padda på bryggan" 


"23 juni. anlände 21.56 92 båtar, 56 bilar. 101an sover i båten. lampan längst ut trasig. fin soluppgång."


"15 juli:

22.00 80 båtar 56 bilar. allt lungt.

23.00 81 båtar 55 bilar. allt lungt.

00.00 81 båtar 55 bilar. 101an sover i båten. allt lungt.

01.00 81 båtar. 55 bilar allt lungt. 

02.00 81 båtar. 55 bilar. en padda på bryggan. allt lungt.

03.00 81 båtar. 55 bilar. allt lungt.

04.00 81 båtar. 55 bilar. allt lungt. ger oss av. "


det är ritkigt underhållande.

Av matilda - 17 juli 2009 15:44

det blir inte så mycket bloggande här nu när jag inte har internet hemma. men ni kan tro att jag saknar det! ikväll ska vi välsigna min lägenhet. sjukt kul! jag har aldrigt gjort det... undrar om det är häftigt? jaja och jag kan stolt berätta att jag idag gjort den första fickparkeringen ensam. den gick bra, jag repade ingen annans bil. men jag körde in med min bil i en häck, så det kanske blev en liten repa på passagerarsidan, jag har inte kollat än. sen ringde pappa, så jag och sandra ska sitta båtvakt inatt. kom förbi tureholmsviken om ni har lust att umgås. vi har vindruvor och mini-oreos.

Av matilda - 15 juli 2009 16:57

jag saknar- oj- kom på att jag är tvungen att ringa kom hem. jag är placerad i kö. plats nummer 20 och beräknad äntetid, 5 min.


så, jag kom på att jag saknar ingternet! jag vill ha internet hemma. nu! och så måste jag adressändra. hoppas mitt studentkort gället som legetimation fortfarande.  jaja, igår packade jag upp i mina bokhyllor, såg fyra dvder jag var tvungen att låna ut, ultimate comedy 2, stockholm live, och scanners till tobbe och identity till pernilla.



Av matilda - 13 juli 2009 18:04

jag cyklade till jobbet idag! fast jag avr ute i lite för god tid. för god för att vara mig tillockmed. jag var där 40 minuter för tidigt. så imorgon får jag sovmorron! går upp 5.15 istället för 5.00 det var skönt att cykla, jag förstår inte varför det tar emot så! det är ju jättehärligt, bara, dimman, fåglarna, vinden och jag. (och DP som var ute och knallade med hunden) nej, nu ska jag mecka lite med cykeln, bakbromsen hoppade ur när jag var nästan hemma! tur att den inte hoppade ur på ditvägen.. hua, det hade varit jobbigt. och så ska jag såga till några träbitar att skruva ihop mina hyllor i.



Ovido - Quiz & Flashcards