Alla inlägg under januari 2010

Av matilda - 31 januari 2010 20:47

tramsgänget bloggar idag om oändlighet. det kan ni läsa om här. jag gillar verkligen det inägget. det är roligt. nu är det dags att läsa lite till, jag är fortfarande inte klar med den där boken.

Av matilda - 31 januari 2010 08:54

har ni spotify, lyssna på den här låten den versionen är bättre än youtubeklippet här nedanför.

musik är som... vatten. det går inte att leva utan den.



Av matilda - 30 januari 2010 19:51

jag ska ta o bädda ner mig i sängen. jag blev så fruktansvärt trött, helt sjukt. men, eftersom jag inte ahr något bättre för mig så gör det igenting, jag kan krypa ner i sängen och läsa klart boken jag håler på med så jag äntligen kan få börja på nästa.

Av matilda - 30 januari 2010 16:17

min lillebror försöker lära mig en finsk fras så att jag ska kunna säga någonting finsk om jag åker till finland. han har skrivit det på en snygg liten postitlapp:


lopetol heitä soula mustika mun pälle


tror jag. han har ganska slarvig handstil. och jag tror inte han kan stava finska så det kanske är felstavat också men... ja, det blir säkert bra.


Av matilda - 30 januari 2010 09:08

jag glömde ju berätta om iphone. jag fick passa beckas iphone när dom andra besökte damrummet, och jag listade själv ut hur den fungerade och facebookade från den! det var riktigt duktigt av mig och jag är faktiskt värd en applåd. däremot kunde jag inte blogga från den, det var lite tråkigt, annars hade jag självklart gjort det. det hade varit min första iphone-bloggning.

Av matilda - 30 januari 2010 09:02

igår var ju beckis, sandro och jag på norra brunn för att umgås och se Lasse karlsson. karin adelsköld var  mc  och messiah hallberg hade tillkommit. det är roligt att jag såg messiah i somras när han var aldeles purfärsk, för då kan man riktigt se hur han utveckslas. det är kul, han är inte riktigt lika nervös längre och han slappnar av lite mer, det är skönt, och han var bra. (...) Lasse karlsson låg under våra förväntningar, han är ju sandros och min absoluta favorit. man kan alltid youtuba lasse för att bli på bättre humör. han kanske inte alltid är roligast eller så, men.. ja, han är favoriten ändå. och han var bra! han var bara inte på topp. men, dominik henzel regerade! han var så sjukt bra! lätt bäst igårkväll. karin gjorde ett suveränt jobb som mc, jag gillar när dom har en sånt. det knyter liksom ihop allt på ett väldigt bra sätt!



Av matilda - 30 januari 2010 00:49

hur ofta har man egentligen fest? min uppepågranne har fest igen, jättehög musik och sånt ni vet, mig stör det inte ett dugg, jag tycker det känns hemtrevligt med oljud, men hur ofta spelar man egentilgen hög, väldigt hög, musik mitt i natten? för nu är klockan tio i ett, de tär väl ändå mitt i natten? även om jag inte störs så visar man väl hänsyn och sänker volymen framåt en... ja, inte vet jag, elva kanske?

Av matilda - 29 januari 2010 14:47

hur får man bort huvudvärk? vatten alvedon och tystnad har jag hört. men jag fugerar inte med tysta högtalare, jag har alltid musik igång. kan man vara i ett rum utan musik? är det möjligt?


för att ha vuxit upp i ett musikerhem med olika typser av musik strömmande ut gitarrer, keyboards, dragspel, saxofoner, basar, ukelelear och högtalare konstant är jag väldigt omusikalisk.

Ovido - Quiz & Flashcards