Alla inlägg under februari 2010

Av matilda - 28 februari 2010 13:39

jag gräddar bröd, hällekakor från rantajärvii tror jag dom heter. ett filmjöljsbröd. men hur tusan kan man bygga ett kök utan att sätta in en fläkt? jag tror inte jag har använt spesen en enda gång utan att brandvarnaren har satt igång.

Av matilda - 28 februari 2010 09:41

as my pappa säger så är det soffläge nu. glass och ronja rövardotter samt alvedon.

Av matilda - 28 februari 2010 09:10

det skulle kosta ingela 1300 kr att åka till finland den 16/4-18/4. undrar om hon vill det?

Av matilda - 27 februari 2010 14:49

jag tror jag jobbat klart med texten på min standup. eller klart, det går ju såklart att jobba mer med den. emn jag känner mig nöjd, for the moment. och jag klcokade den på 2.45 och det ver ju också bra! jag ska visa den för mammut och papput ikväll tror jag. säga åt dom att låssas att dom är några andra, några som inte känner mig (eller dom heller) för att få en lite stöd. kanske robin får agera försökspublik också. och kanske diddi också.

Av matilda - 27 februari 2010 11:52

jag störs inte av att man spelar hög musik mitt i nätterna. om man däremot varierar musiken med hög volym ibland sen låg, sen ingenting och sen från tyst till hög i ett plötsligt knäpp, då lackar jag ur. men en ständig hög ljudnivå är inget problem för mig. spela hur mycket du vill. även om just den idiotgrannen jag syftar på borde tänka på att det bor en treårig autistisk kille vägg-i-vägg med honom. igår var dom relativt lugna, men så plötsligt satte dom på nordman på högsta volym kl 23.55 tavlorna på väggarna darrade, förstår ni hur högt det var? på med morronrocken och jag stormade upp, två idioter i trappuppgångern "ni, se till o stänga av den där musiken. NU" sa jag "jag säga åt dom att sänka men stänga av´, det går inte." svarade dom, vadå går inte? jag blev arg. (innan hade jag bara varit irriterad) "jaha, då kan jag säga till själv" så plingade jag på, och han i trappen bara "det är bara  att gå in." som om jag skulle bara kliva in hos nån jag inte känner? jag plingar, och kliver in sen. innanför dörren stod lillebrors flickvän "du, av med musiken. NU." sa jag "jag fixar" sa hon. utanför min dörr träffade jag lillebror. "musiken dör, NU. fem minuter, sen ringer jag." (vilket hot, jag känner mig som en tant) fem minuter senare var musiken fortfarande igång, och den plingade på min dörr : "hej, stör vi dig eller?" (hur korkad får man bli?) "ja, det gör ni" "okej, då vet jag. hejdå." kan man liksom inte räkna ut det själv? det dånar ju i hela trapphuset! dom sänkte iallafall och efter typ en halvtimme var det helt tyst.

Av matilda - 26 februari 2010 20:41

ja ni... rigatoni-lasagnen... borde blivit bra. och den blev god det blev den men rigatonin betedde sig inte på samma sätt som lasagneplattor gör. den blev liksom inte mjuk i ugnen. så efter ca en halvtimme var den fortfarande helt "okokt" och det var bara att försöka käka den ändå. ja, man ska tydligen förkoka rigatonin. men, som folk sagt, man lär sig nånting nytt varje dag. så nästa gång förkokar jag rigatonin. för övirigt så hade jag i icas bön-mix, kidneybönor, svarta bönor, lök, zucchini och majs samt köttfärs och tomatkross i den ena, tillsammans med lite organic tacomix och i den andra köttfärs, tomatkross och organic tacomix. lillebror är en kräsen tönt, därav den fruktansvärt tråkiga andra.

Av matilda - 26 februari 2010 13:55

ikväll blird et rigatoni-lasagne hemma hos mammut och papput. jag ska bara ta mig i kragen och hoppa in i duschen först. sen bär det av dit för  matlagning.

Av matilda - 25 februari 2010 18:59

jag försökte få mina kollegor att tvinga mig att baka kakor tills imorgon. det gick inte så bra. dom typ "matilda. du MÅSTE baka kakor tills imorgon. nej men seriöst, du måste inte. om du inte vill. du får förståss om du vill men, du måste inte." vad för tvång är det? inget alls. jag ville baka, men kunde inte komma på hur jag skulle orka (icohmed att jag var tvungen att städa köket både före och efter.) men jag orkade till slut! (det hade varit lättare om jag blivit tvingad.) nu är jag äntligen klar, och kakorna blev väl sådär... det är eliza-cookies. första omgången som jag gjorde för några veckor sen blev bra, den omgången jag gjorde till evelina i söndags blev inte så bra, den blev liskom... torr. och idag flöt dom ut aldeles för mycket. suck, men men, dom blev goda iallafall. jag har smakat en. man får smaka en för att veta om dom går att bjuda på. det går att bjuda på dom.


Ovido - Quiz & Flashcards