Alla inlägg under juli 2011

Av matilda - 28 juli 2011 09:44

jag gillar scenografiavdelningen. det är roligt och man måste tänka på sjuhundra olika saker. jag gillar att tänka på sjuhundra olika saker. det är liksom en utmaning och såna tycker jag om. idag ska vi inte börja spela in fören typ kl 22. innan dess ska jag städa upp efter igår, vi eldade på stranden så jag måste åka dit och plocka undan resterna efter eldarna. och leta reda på nått, jag kommer inte ihåg vad det var just nu, men det går säkert bra. jag kommer nog på det om en stund.


Av matilda - 26 juli 2011 08:08

det är så proppat med folk här så man vet inte riktigt var man ska ta vägen. jag har massa förberedelser att göra och en massa saker att packa men det ligger en kille och sover i scenografirummet. och jag vill inte störa honom för jag tror han kom hem efter a hard day of work klockan 6 i morse. det känns lite elakt att sparka ut honom då. men men. jag kanske kan jobba tyst en stund. och om han vaknar kan han ju ta min säng. det finns inte riktigt tillräckligt med sängar här tydligen. jaja, det är stressigt varvat med långa vänteperioder vilket är lite... udda. men det gör ingenting för saker vägs upp av att det är så roligt. (när det går bra)

Av matilda - 24 juli 2011 17:45

jag har gått och dragit på mig jordens förskylning. det är inte så trevligt. jag är helt tjock i huvvet och orkar ingenting. att hålla ner kopplingen när vi stod stilla vid ett rödljus var svårt. jag var tvungen att lägga ur växeln och vila foten. jag har aldrig varit så trött av sjukdom förut. det är inte så kul, samtidigt som jag verkligen inte har tid att vara sjuk, jag måste jobba. det är som sagt... jobbigt. 

  men! imorgon börjar vi filma, det ska bli riktigt kul! nu ska jag nog sova en stund.

Av matilda - 20 juli 2011 11:19

så var man helsingborgsbo nu i några veckor framöver. sent igårkväll fick jag reda på att dom söker några folk till en filminspelning som jag genast hoppade på. kom i morgon bitti! sa dom och nu sitter jag här, på produktionskontoret mitt i centrala helsingborg. tidigt i morse körde mormor mig till bromma. 

Av matilda - 19 juli 2011 20:57

jag har just haft en astrevlig kväll. struntsnack, middag, glass, promenad och sen avslutades kvällen med en helt otrolig härlig cykelfärd hem. med stark medvind hela ådarakan. tusan så fort det går där när man har medvind. underbart är vad det är. 

Av matilda - 17 juli 2011 14:28

caroline och jag var och tittade på harry potter och dödsrelikerna part 2 igår. den var asbra! jag är inte något fan av filmerna men jag älskar böckerna, och filmen igår, ja, den var underbar. några manusändringar, som bara gjorde filmen bättre. det var ett par tre småsaker som jag saknade, men det var bara att tänka "oh well..." till det. 5 skrik av 5 möjliga får den.

Av matilda - 16 juli 2011 13:29

jag kom in på en engelska kurs till hösten. fast jag ska inte gå. efter som jag ska till flagstaff igen. men jag ska söka några mer kurser till våren istället. fast jag ska nog inte plugga i vår heller.  men det är bra att ha som backup.

paj

Av matilda - 14 juli 2011 22:00

jag tittade ut på våran trädgård och tänkte "det är ju waste of trädgård att inte ta vara på nått alls av det där." så gick jag ut och plockade några deciliter av vardera: krusbär, röda vinbär och körsbär. sen gjorde jag små provpajer och så hade vi pajprovning här hemma. pajdegen blev väldigt god. amazingly god faktiskt. om man kan säga så. vi har inte så många försäkelseord i svenskan. iallafall inte vad jag vet. iallafall. i ordning med den minst äckliga pajen först så blev det så här: röda vinbär, krusbär sen blev det blankt på plats 3-9 och på tionde plats hittar vi körsbärspajen. fy tusan så äcklig den blev! helt oätlig. den smakade... skunk och bittermandel. röda vinbärspajen hade jag lämnat lite av om jag blivit bjuden på den och sagt "den var helt okej men jag var verkligen jättemätt." och det hade varit litegranna lögn. krusbären var... ja, samma betyg där faktiskt. fast den var så icke-färgglad så den fick lite sämre betyg och sen sist dom där förskräckliga körsbären. dom är asgoda färska men pajen blev som sagt helt oätlig. fast snygg.

Ovido - Quiz & Flashcards