Alla inlägg under oktober 2010

Av matilda - 31 oktober 2010 19:44

jag var i lund i helgen, kom hem i förmiddags, det var jätteroligt där! eller trevligt kanske... ja, jag ve tinte riktigt vilket ord jag vill använda. men det var en rakt igenom positiv helg. så fort jag som tåget åkte iväg började jag dessvärre må liiiiite illa. det var inte så kul, och sen mådde jag liiiite illa hela vägen hem. mamma hämtade mig i södertälje, och så fort jag satte mig i bilen upptäckte jag hur fruktansvärt trött jag var, så när jag kom hem tänkte jag ta carolines råd med tupplur och försökte mig på det. det gick inte så ´bra, jag somnade inte men det var skönt att ligga i sängen. men jag blev inte ett dugg piggare. men jag åkte iallafall hem till mammut och papput en sväng och tittade på tv med dom, dom hade redan käkat och jag var hungrig så jag beställde en pizza, käkade en knapp kvart av den och sen var jag proppmätt. så nu har jag hela kylen full med pizza.

Av matilda - 29 oktober 2010 07:01

om en timme kommer lilla papput och hämtar moi och kör mig till södertälje och därifrån ska jag ta tåget till lund. det ska bli kul, träffa caroline, det känns som det var evigheter sen jag träffade henne. i need sällskap.

Av matilda - 28 oktober 2010 08:39

diska

plocka undan

baka

Av matilda - 27 oktober 2010 17:30

jag har ju begärt ledigt på fredag för jag ska till caroline och lund, men sen kom jag på att jag inte orkar åka till jobbet imorgon heller, så jag begärde ledigt. kul för mig, planen är:

diska

plocka undan

baka


innan jag beger mig till stockholm för att se orphei drängar.

Av matilda - 26 oktober 2010 17:23

jag stod och hade en låt på hjärnan på jobbet idag. återigen en låt som jag inte kan texten till, det är fruktansvärt irriterande att ha en låt som man inte kan på hjärnan. det var den här:




den är konstig men bra.



Av matilda - 24 oktober 2010 19:07

pappa hade kusinpartaj igår. det var riktigt roligt, jag träffade nio släktingar jag inte träffat förut, så det var kul. riktigt schyssta var dom! vi käkade massvis med mat, vi visste inte vad nånting var så vi gissade. jag hade bakat efterrätten, fransk chokladtårta. nu har jag, kors i taket, ont i halsen igen och ska nog krypa ner i sängen. godnatt.

Av matilda - 23 oktober 2010 08:02

idag kommer att bli en lång dag, jag borde verkligen sova länge men det går inte. jag vaknade halv sju och har vridit på mig sen dess. så det var bara att ta tjuren vid hornen och gå upp. jag kompenserar med att lägga mig i soffan och titta på en film, sen börjar jag med dagens göromål.

Av matilda - 20 oktober 2010 17:09

skräääääp!!!! jag råkade sno någons tvätt-tid. och inte nog med det, jag dubbelkollade 2 gånger att det verkligen var min tid. den 20 kl 17 nummer 349 på pluppen. japp aldeles rätt, in med två maskiner. sen gick inte pluppen att få bort. det visade sig att jag hade bokat den andra tvättstugan idag kl 17, med min plupp, nummer 346. hoppas ingen kommer och ska tvätta.

Ovido - Quiz & Flashcards