Alla inlägg under september 2010

Av matilda - 29 september 2010 20:48

häromdagen på jobbet så pratade vi om dyslexsi och jag berättade att jag har svårt att skilja på b och d samt q och p. jag ser ju naturligtvis vad det står om det står tex... "båda"det är inte så att jag bara "vadå? vad är dåba för nått?" det är mer.. om det är en kod, som till exempel när man ska kommentera någons blogg eller logga in här, då måste man skriva en kod, koden kan vara "bHjKPq" och då måste jag rita ett b och ett d med fingret i bordet för att veta vilket det är. och p-q problemet hade jag inte förut, för när jag gick i lågstadiet och lärde mig bokstäverna så såg lilla-Q ut som stora-Q bara att det var litet.

   när jag sa det här så sa mina kära kollegor iallafall "va?? dom ser ju helt olika ut. bullen är ju åt olika håll. du är bara fånig."


jag blev så fruktansvärt arg.

urs

Av matilda - 29 september 2010 19:30

jag har haft jordens huvudvärk hela dagen inte alls kul. tur att jag inte är fembarnsmamma för då hade jag haft saker som jag behövt göra och inte kunnat strunta i. nu är jag bara mig själv så jag kan strunta i sakerna jag behöver göra. det känns bra. nu- dricka, dricka, dricka plus knapra alvedon.

Av matilda - 27 september 2010 19:09

jag är helt slut och vill gå och lägga mig, men klockan är bara sju, vad är det för fel på mig???!

Av matilda - 26 september 2010 07:47

igår cyklade jag till hillesta och köpte morötter, och broccoli. jag hade inte tänkt köpa broccoli, men när det stod ett stort broccoliträd där, com var såååå snyggt kunde jag bara inte låta bli. frågan är bara vad jag ska göra med det? jag tänkte ringa mormor och be henne bjuda på mat så kunde hon få tilllaga det, men hon svarade inte igår. så då får jag ringa idag istället. vi får se hur det går. det tog ungefär en timme och jag var hemma igen kvart i elva. jag gjorde lite viktiga saker och sen åkte jag till gisesjän, det borde tagit en kvart men det tog mer än en timme eftersom jag åkte fel massvis med gånger. sen hängde jag där med vänner ända till klockan 18, och det var riktigt mysigt. en utedag, det var länge sen. när jag var mindre hade vi utedagar ofta, men nu när vi syskon är stora så har vi aldrig det längre. hur som helst var det mysigt och jag somnade klockan nio och sov som en stock ända till klockan sju. nu ska jag nog gå och lägga mig igen och läsa en bok i väntan på att mormor ska vakna så jag kan ringa henne.

Av matilda - 25 september 2010 07:30

jag är vaken. och har så varit i en timme. det är lite... intressant kanske, att vara uppe klockan halv åtta en lördag. men man får god frukost. keso och hallonsylt.

Av matilda - 24 september 2010 21:34

jag handlade idag. när jag var hungrig. gör aldrig det. jag påminner ofta mig själv att inte handla hungrig, men det är ju när jag är hungrig som jag vet vad som behövs (och handlar det, plus massor som inte behövs handlas) jaja, sen gick jag hem och gjorde kakor, den första plåten var inne för länge och den andra lite för kort. men men, man kan ju lägga ihop en av varje kaka så kanske det känns som dom blev perfekta?

Av matilda - 22 september 2010 18:44

igår skulle jag gjport broccolisoppa men jag hann inte, så jag avr tvungen att göra den idag för annars skulle broccolin hinna bli dålig, jag kan nämligen inte göra den imorgon för jag ska til estocolmo imorgon. iallafall  så jag kom hem, kokade soppa och hällde upp, tog en tugga- och kom på att jag inte alls var hungrig. jobbig sits. men nu har jag lite soppa i frysen iallafall. fast, som alltid, glömde jag ha i lök. mat blir så smaklös utan lök! jaja, man får ha i lite i efterhand.

Av matilda - 21 september 2010 20:17

då har vi ansvariga sittit ner och brainstormat kring årets julspel. väldigt härligt! vi fick speeda på då mötet inte kunde pågå mer än 35 minuter, men tusan så mycket vi fick gjort! nu har vi första utkast till manus klart och en inköpslista påbörjad. Härligt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards