Alla inlägg under november 2009

Av matilda - 30 november 2009 21:40

jag gör ju ingenting, varför går jag inte o lägger mig? jag  bara fortsätter att göra ingenting. ibland tror jag att jag inte fattar hur jag borde tänka.

Av matilda - 30 november 2009 21:02

jag borde ringa sandro. jag ahr inte snackat med henne på evigheter. eller iallafall fyra dagar. mend et är nästan evigheter. iallfall i våra mått mätt. och pappa, jag har ju glömt att fråga var det finns parkeringar i närheten av surbrunnsgatan. jag förstår inte att jag ger mig på att köra inne i stockholm igen, men det ska nog gå bra. alla får önska mig lycka till.

Av matilda - 30 november 2009 20:17

jag har haft en sjuk huvudvärk hela dagen. sjukt irriterande. men men, det är bra att man har huvudvärk ibland. då vet man att man har ett huvud. det säger min morfar iallafall, men jag håller inte riktigt med.

Av matilda - 29 november 2009 19:22

har precis haft halva släkten här. det är väldigt mysigt, men fy så ensamt det blir när dom har gått. det är riktigt tragiskt så ensamt det blir. tur att man har grannar.

Av matilda - 29 november 2009 16:29

lasagne i bestämd form plural, hur säger man? lasagner ser så fult ut.. aja. två lasagner står nu i ugnen, jag undrar hur det kommer fungera. dom får nämligen inte plats, så den ena står på golvet inne i ugnen. aja, det får bli som det blir. jag har idag införskaffat en adventsljusstake. den är röd. och jag har lagt min julduk på bordet, det var intressat. den är nämligen sjukt lång, vad tänkte jag på när jag köpte den? jag har den dubbelvikt och den var ändå för lång, så jag fick vika in en bra bit till. tur att det inte syns att man vikt dukar.

Av matilda - 29 november 2009 14:41

jag tvingande mammut och papput att följa med till trosa och gå på julmarknaden. det brukar alltid stå en tant på bron mellan torget och albins och sälja snygga keramikgrejjer. det var därför jag ville dit, för jag har inga bra temuggar. och tur för mig stod hon där, och gissa vad? hon hade dom snyggaste muggarna jag sett på år och dar. jag köpte två. underbart vackra är dom, stort öra, höga och blåa på utsidan, vita inuti med blåa prickar. urläckra. min kamera är försvunnen så det kommer bild senare.

Av matilda - 29 november 2009 08:55

uppe och vaken. jag har en tre meter lång to-do-list idag. så det är bara att börja. men först ska jag strunta i to-do-listen och lyssna på melody club.

Av matilda - 28 november 2009 17:47

det är helt sjukt hur skönt det är att lyssna på musik med bra ljud! riktiga högtalare, vilken fröjd. jag har inte haft mina högtalare uppe sen jag flyttade hemifrån, och det var ju ett tag sen. men nu är dom altså uppe! äntligen. iallafall, chokladkaka var det!


igår gjorde jag den här chokladkakan. den skulle var kladdig och det avr den! konsistensen var helt... underbar. men den var konstig. den smakade liksom.. skumt. kan bero på att man var ovan vid rödbetssmaken i en chokladkaka. men ändå, det var liksom inte det. det var nånting annat... men caroline, som är en aning bättre än jag är på att baka kollar på receptet och ska försöka lista ut var i den konstiga ligger. men den var som sagt god!


 


där har ni den, den snygga kladdkakan. ett manus ovanpå en sångpärm.

Ovido - Quiz & Flashcards