Alla inlägg under februari 2011

Av matilda - 25 februari 2011 20:07

Jag blogger Fran en iPad. Det ar jatte knasigt. Jag orkar inte skriva mer an sa har.

Av matilda - 24 februari 2011 23:58

idag ahr vi haft en helt vanlig torsdag i san francisco. eller, vanlig, c och e har inte jobbat, men jag ahr haft en for mig helt vanlig san fran.eliza och jag gick en lang promenad genom san fran, upp for en jattelang backe som var saaaaa brant! och nu har vi precis komit hem sa jag tankete titta pa lite glee medans de andra sover middag. jag har aldrig riktigt varit en middagssovare.

Av matilda - 24 februari 2011 00:59

bnu har jag precis landat har, det ar ca 16 grader ute och dagens hojdpunkt har ar att langst bort pa bergen kan man se lite sno. under bilturen hit sa sa eliza (fast mest christofer) hela tiden "kolla pa snon!" och jag ville mest blunda.


jag bytte plan i london och jag hann precis med! nar jag kom fram hade dom redan boardat i tretti minuter och dom sa att nu kan resten kliva pa. det var en person framfor mig i kon, tank om den personen inte varit dar? da kanske dom hade stangt boardingen och jag inte hunnit med. det blev sa stressigt eftersom vi blev forsenade pga att planet var sa kallt och for att vi var tvungana att vanta ovanfor london i 20 min innan vi fick landa.

Av matilda - 22 februari 2011 21:22

jag är fullkomligt helt och hållet kär i gabba gabba. kolla bara på detta:




och sen kan ni själva youtuba eller svtplaya. kolla in gabba gabbas sidor och kolla på klippen med petter och dom med familjen wahlgren. helt sinnessjukt roliga.



Av matilda - 22 februari 2011 19:06

imorgon åker jag till USA, hur häftigt som helst. just nu sitter jag och hoppas att käraste eliza ska logga in på fejjan (urs, så gammalt det känns att säga fejjan, det känns som jag är lika gammal som min moster. jag ska aldrig säga fejjan igen.) så att jag kan skriva nånting till henne och sen säga "nej, nu måste jag gå. ses imorgon."  jag har ioförsig redan skrivit "ses imorgon" till henne, men det var mest för att jag inte kunde hålla mig. nu ska jag gå och lägga ner min halsduk i väskan och sätta flightbagen över den.

Av matilda - 21 februari 2011 21:04

idag är det dagen före dagen före dagen.

det betyder att imorgon är det dagen före DAGEN. jag känner mig som ett litet barn de sista dagarna innan julafton.



Av matilda - 20 februari 2011 12:44

inatt när vi kom hem från min moster var det 22 minusgrader ute. det har hållt i sig hela natten och en bit in på dan, nu har det blivit lite varmare och är bara 18 minusgrader. inne mitt hus har det hela natten varit 8 plusgrader. det är kallt. man får ligga helt still och inte flytta på huvvet för det är lika med köldskada på kinden.

Av matilda - 20 februari 2011 12:39

igår packade jag väskan (11,5 kilo) idag tvättar jag det sista plagget som ska i, ett par jeans. det blir förmodligen inte 15 kilo, men inte en plurridutt får plats mer i väskan sen. och när byxorna lagts i så ska jag stänga locket och på locket sitter sovsäcken fast (det är väldigt vingligt) runt hela väskan ska jag dra på ett regnskydd/fligtbag och runt det ska jag dra ett par spännband. allt som allt borde det altså bli under 15 kilo. jag tror att 15 kilo är gränsen för vad man får ta med sig. jag vet inte vad gränsen är på american airlines. och american airlines ska jag ju flyga till phoenix med, men det är inte så mycket att göra åt, jag måste ´ha med allt jag har med. det får bli som det blir.

Ovido - Quiz & Flashcards