Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av matilda - 10 oktober 2010 16:35

det känns lite skumt att åka hem till någon bar för att kolla om man vill ha nått av deras saker. dom ska flytta från två våningar, stort kök, gigantiskt vardagsrum och tre jättestora sovrum till ett sovrum, ett vardagsrum och ett kök. så dom behöver verkligen downsiza och bli av med massvis med saker, men ändå. ett sovrum anväder dom som bibliotek, tänk er, ett bibliotek HEMMA. två väggar helt proppfulla med böcker, "ta vad ni vill ha. vi ska inte ha med några alls." och visst, frun är den som läste mest och hon har fått en hjärntumör och kan inte läsa längre, men ändå! vissa böcker är dyra, fyra-fem hundra kronor styck. man skulle kunna få en hundring för om på en snygg loppis. så det kändes  väldigt skumt, när dom hade vising "allt här inne kan ni ta, fast inte sängen" "allt i vardagsrummet, fast helst inte tvn." jag tog ett snyggt munblåst glas iallafall. och morbrorn sa sedan "det där fick jag av grannarna när jag fyllde fyrtio" och dom är ganska goda vänner med sina grannar, och man ger ju inte billiga struntprylar i fyrtioårspresent. så, ja. underligt, behövligt men konstigt och trevligt var det. (jag fick, eller tog kanske man ska säga, två böcker av ingen mindre än sven delblanc.)

Av matilda - 10 oktober 2010 10:18

min mammas morbror och hans fru flyttar till ett mindre ställe och idag har dom "kom och ta" så jag ska åka dit och titta om dom har nått fint. jag tar med mig muffins att bjuda på.

Ovido - Quiz & Flashcards