Alla inlägg den 10 mars 2011

Av matilda - 10 mars 2011 16:16

jag har nu haft mitt första projekt, vilket var "fencing by lake mead" jag kom dit med förväntningarna att jag skulle sätta upp stängsel vid en sjö. dom förväntningarna var helt felaktiga för tydligen är lake mead en öken. vi har spenderat 8 dagar 45minuter med bil ut i öknen utan varken toalett eller vatten. det betyder att man ska  bajsa på huk i öknen. det var ganska intressant faktiskt, trevligt att knalla ut i öknen två och två och sätta sig och bajsa, man fick inte gå själv på grund av ökenvargar och om man är en "flock" på två och två så kommer inte ökenvargarna att attackera en. 


dagarna var varma, 25 grader, strålande solsken och solbrända nackar samt solstig vilket inte var så kul, men det gick över ganska fort. nätterna var inte så bra eftersom det var ca 10 grader och stenhård mark. jag ska lätt köpa en VARM filt och ett tjockt liggunderlag, för jag ska tillbaka dit nästa vecka. 


idag ska jag städa stället vi bor på, jag har kökstjänst på eget bevåg. det här köket är det snuskigaste jag någonsin sett. så jag och en tjej som heter Hanne har tagit på oss det arbetet.


imorgon åker en tysk, en italiensk, en svensk och jag till las vegas, det kommer nog bli väldigt kul!


jag ska ladda upp en videoblogg senare.

Ovido - Quiz & Flashcards