Alla inlägg den 28 mars 2011

Av matilda - 28 mars 2011 21:51

vi bestämde oss för att åka skidor idag. åkte upp i liften ner för en halv backe och jag tänkte ""fan va brant. jag kommer dö. sluta upp med där nu matilda, du kan åka skidor, du har gjort det massvis med gånger och du måste sluta mesa dig" sagt och gjort, jag tog ett djup andetag och... backen var för brand´t och jag kunde inte svänga och plötsligt kom det ett litet gupp och jag flög all världens väg men landade på skidorna fast den vänstra flög av och jag ramlade. jag bromsade med högerskidan och stannade ca 50 m från backens slut. när jag ställde mig upp för att gå ner den sista biten kunde jag inte stödja mig på höger knä ordentligt och var tvungen att åka på rumpan ner. när jag kom ner upptäckte jag att jag kunde stödja mig ännu mindre än jag trott på höger knä, så dom fick hämta en skooter ch köra mig till sjukstugan. där byttes skootern mot en rullstol och vi kom fram till att höger knä gör ont. 

   jag fick ta en taxi tillbaka till huset och nu ska jag försöka ringa nån som först kan köra mig till en skrivare där jag kan skriva ut mitt försäkringskort (som jag glömde i sverige) och sedan nån stans där dom kan röntga knät. hoppas dom säger "vila några dar så går det över" 


men altså, summan av kardemumman: mesighet är bra saker. ta vara på din mesighet.

Ovido - Quiz & Flashcards