Alla inlägg under oktober 2010

Av matilda - 7 oktober 2010 17:12

koden in här idag var "p d q b" vad är oddsen för det egentligen??

Av matilda - 6 oktober 2010 21:02

jag sitter och lyssnar på en udnerbar låt och tänkte "om ***** dör så ska jag sjunga den på hennes begravning." och sjunger inte så men det kommer var så mycket känsla bakom att jag inte bryr mig. och så sitter jag och planerar hennes begravning! hur dum får jag bli? fy tusan så taskigt. fast, å andra sidan så bad ju björn afzelius michael wiehe att skriva en låt till hans begravning... och det var ju itne så elakt, men ändå. jag känner mig elak som tänker så. fast lite inte ändå, eftersom jag verkligen, verkligen tycker om henne och det är en underbar bra låt.


Av matilda - 5 oktober 2010 18:00

tröttheten fortsätter. förhoppningsvis slutar den snart. det kan ju vara sån där, sova-för-mycket-trötthet, men det känns inte alls som den tröttheten. snarare.. det-är-mörkt-hela-tiden-trötthet. fast det bara är tidigt på hösten än så länge, fy, hur ska det här sluta om det är det-är-mörkt-hela-tiden-trötthet jag lider av?

Av matilda - 4 oktober 2010 17:34

imorgon ska jag tydligen till tandläkaren. roligt för mig- jag måste gå 45 minuter tidigare från jobbet för att hinna dit.


RAW

Av matilda - 3 oktober 2010 10:37

igår tvingade jag storebror att följa med på raw. jesper rönndahl skulle komma och jag har inte sett honom så jag ville verkligen dit. men  ni vet ju hur kvällstrött jag är, eller hur? standupen började kl 22.30 i stockholm. förstår ni vad jag utsaatte mig själv för? vi åkte hem till storebror först, för han skulle lämna lite saker där, och jag somnade i soffan. klockan  var 20.53 sen väckte han mig fem i halv tio och ville att vi skulle åka vidare, ´så det gjorde vi, parkerade och sen fick vi vänta på insläppet i en halvtimme. showen var bra och tillockmed storebror skrattade och applåderade ibland. det var verkligen lyckat. sen körde storebror sig själv till sveavägen och därifrån körde jag hem. jag blinkade varje sekund mellan järna och vagnhärad och jag somnade på väg till sängen från badrummet.

Av matilda - 2 oktober 2010 11:53

på jobbet har jag knegarbrallor- som pappa säger. arbetsbyxor säger andra. såna där fula iallafall, jag känner mig ful hela dagarna i dom där byxorna och på kvällen finns det inte så mycket tid till att vara snygg, då har jag mest mjukisbyxor på mig. eller pyjamas. så på helgen gillar jag att klä mig snyggt.

   jag har köpt en ny cykel nyligen, en snygg. en sån man sitter upp på och som har korg, jag känner mig mer.. kvinnlig när jag cyklar på den. så ny har jag klätt mig snyggt och ska iväg på en liten cykeltur. 

Av matilda - 1 oktober 2010 17:06

nu har jag hämtat mig efter igår. äntligen. det var 14 barn, men kändes som kanske 139. dom var så otroligt ostyrliga igår. stojjad epå samlingen, lyssnade inte på en enda instruktion, spottade tuggummi på golvet (tydligen, jag glav i det och min sko fastnade i golvet) vägrade tvätta sina penlar, slösade på pysselservetterna, ja, jag vet inte allt. några tjejer gick hem tidigare för att dom fick ont i huvvet av allt stoj, och dom är ändå väldigt stoj-tåliga.

   men vilka fina ljuslyktor vi fick gjorda! helt otroligt så fina dom blev, det kommer bli sååå fint med dom i julspelet i december.

Ovido - Quiz & Flashcards