Alla inlägg den 1 april 2011

Av matilda - 1 april 2011 23:29

idag tog jag en promenad ner till avis-kontoret för att boka två bilar. en monumentvalley-bil och en los angeles-bil. promenaden tar ca 15 minuter dit och 15 minuter hem. idag tog den ca 2 timmar. men jag är nöjd. det gör fortfarande ont i knät, men jag kan gå med det och det är ju en förbättring. fast jag kan inte böja det ordentligt, det känns väldigt stelt. kanske borde jag bada lite med det? jag har funderat på att gå och simma, men skrapsåret på armen sätter stopp för det. jag kan inte ens sitta ute i varma solen, för det gör ont i skrapsåret då. det blir som en ond cirkel. iallafall, imorgon är det lördag, det betyder att det bara är en plus en dag kvar tills jag får baka en morotskaka. för jag får baka en morotskaka på söndag, för då är den lagomt god tills de andra kommer hem på onsdag. 

Av matilda - 1 april 2011 04:02

jag fick ju ett skrapsår på armen. ca 15 cm långt och 7 cm brett. och det sitter på ett väldigt dåligt ställe, nämligen den ytan man lägger på bordet när man skriver på ett tangentbord, läser en bok eller vilar armarna. det är irriterande. ännu mer irriterande är att det varar litegrann. och ytterligare är att när jag duschade idag så ramlade hela sårskorpan av, så nu är det öppet igen. ännojing. 


i övrigt sitter jag mest här hemma och gör ingenting för jag vågar inte gå nånstans. men imorgon ska jag försöka gå ner till downtown för att boka en bil tills nästa lördag. eller så ringer jag,men jag vågar inte riktigt ringa för jag har en så dålig telefon så man hör inte vad folk säger.

Ovido - Quiz & Flashcards