Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av matilda - 3 augusti 2010 17:32

idag lyssnar jag på musik för första gången på flera dagar. det känns.... underligt. jag har inte saknat musik. men nu när den är igång, WOW. jag älskar musik.


jag har nu ett tag, funderat på vad vänskap är. och jag har kommit fram till att flera som jag trodde var mina vänner, inte är det, och flera som jag inte trodde var mina vänner, är det. det känns bra att ha rett ut det hela för det har gjort lite ont i magen av att inte riktigt veta. jag har liksom inte kunnat bestämma mig för hur jag ska göra i en del situationer. men efter att ha funderat och funderat och pratat med mamma har jag nu kommit fram till att en viktig sak i vänskap är att man ger och tar. det är nog det viktigaste. jag är en sån människa att jag kan ge och ge och ge, men efter ett tag... känns det väldigt tomt när man inte får något tillbaka. och jag kom fram till att man måste inte ge och ge och ge till någon som inte ger någonting tillbaka. då räcker det med att vara bekant med den personen och ge en gång. sen behöver man inte ge mer. och det känns bra att veta det.

Ovido - Quiz & Flashcards