Alla inlägg under augusti 2010

Av matilda - 13 augusti 2010 16:00

idag blir det skagenröra för min del, jag gillar skagenröra. mycket. och det är så enkelt att göra, och sen käkar man det på knäckemacka.

Av matilda - 12 augusti 2010 19:59

jag avskyr lunchrasten på jobbet. den är så lång och jag vet inte vad jag ska göra med den, så jag har börjat läsa under lunchen. böcker, det är mysigt. annars får man inte så mycket tid till böcker tycker jag. ja, så satt jag altså och läste idag, så plötsligt, utan förvarning, så börjar raderna att dansa och jag blev så sjukt trött. så jag somnade. med näsan i boken. helt sjukt.

Av matilda - 9 augusti 2010 21:37

det känns som jag har ett blåmärke på ena skinkan. men det syns ingenting. läskigt. tänk om jag har en rump-tumör?

Av matilda - 8 augusti 2010 19:36

det är egentligen fel årstid, men jag blir ofta sugen på den här låten framåt hösten (ja, det är på väg att bli höst) är egentligen bäst live, men funkar bra om man har surroundljud och hög volym också.



Av matilda - 8 augusti 2010 19:32

jag gillar inte när man berättar om en händelse på sin hemsida men inte berättar om var man kan köpa biljetter. det är lite elakt.

iallafall. det var meningen att jag skulle var ai stockholm nu. men det var tydligen inte meningen att jag skulle vara där, för nån timme in på dagen när jag varit vaken så upptäckte jag att jag hade fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen, på höger sida. inte roligt. det gör tillräckligt ont för att det inte ska vara någon idé att åka, men tusan. jag ville verkligen. jag måste ta mig i kragen och åka på fler standups!

Av matilda - 8 augusti 2010 11:48

en vän till mig gifte sig igår och jag bossade över serveringen. det var såå roligt, det är också en sån grej som jag skulle vilja göra, kanske inte heltid men iallafall två kvällar i månaden som extrajobb sådär. eller, det var ju inte servering riktigt, eftersom det var buffe, men plocka fram käk, plocka undran käk, ställa fram dricka och duka av och sånt. jag gillar det. det bjöds på: pastasallad, ungsbakade rödbetor med getost, laxrullar, kyckling, fänkålspaj, sallad, bröd, tomatsallad, blomkålssallad. och någon frågade efter ketchup, vad ska den personen med ketchup till? det passade likom inte på någonting. (och bröllopet var jättefint, allt gick i en jättefin blå färg och brudens klänning var helt underbar!)

Av matilda - 8 augusti 2010 09:39

jag har flera nätter i rad nu drömt om att jag tagit kontakt med pappas gamla klasskompis som bor i australien på facebook och frågat om jag kan komma och hälsa på dom, och dom har varit så där som folk bara är i filmer när främmande människor vill komma och hälsa på ni vet, "jaaa! kom, stanna en månad, vi gör massvis med roliga saker". helt sjukt, sen flög jag faktiskt dit, och när jag kom fram ringde jag karin för att säga att jag var framme, så jag sa så här "hej jag är framme nu, nej vänta, det står Bali här, jag är i Hawaii" det var väldigt underligt.


Av matilda - 7 augusti 2010 08:47

mamma har alltid sagt att gyllenhams havregryn ger den bästa havregrynsgröten och jag har alltis svarat "havregryn som havregryn" och köpt de billigaste havregrynen. den här veckan har jag ätit havregrynsgröt gjord på hemköpt havregryn, men går tyckte jag att påsen från saltå kvarn med havregryn var så fin, så jag köpte dom istället (hemköps är 1,5 kilo och kostar typ 12 kr, saltå kvarns är 1 kilo och kostar

23 kr) och jag måste erkänna- det är skillnad. saltå kvarngröten var såååå mycket godare. och på den tiden när mamma bestämde att gyllenhams är dom bästa grynen, då fanns inte saltå kvarn grynen i affärerna. så förmodligen är saltå kvarngrynen bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards