Alla inlägg den 2 juli 2009

Av matilda - 2 juli 2009 21:17

tusan! jag glömde flädern! jag skulle ju göra saft idag! attan. hoppas dom är friska tills imorgon också. känns som dom skulle kunna brännas nu i värmen. det gjorde ju liljekonvaljerna. och det vore hemskt att vara utn fläderblomssaft i vinter!

Av matilda - 2 juli 2009 21:09

hur gör man föresten när man flyttpackar? jag är urkass på det. jag packar och packar men har hela tiden saker kvar att packa. men när jag kollar på det som redan är packat, så är det inte speciellt mycket...

Av matilda - 2 juli 2009 21:04

jag är helt såld på tramsgänget, jag köpte tillochmed deras kortfilm. sjukt kul var den! köp den! man mejlar dom så skickar dom den. jaja, nu har dom iallfall gjort en ny video till dunkadunkalåten, kolla! undrar om man kan köpa den som singel?


http://tramsganget.blogg.se/




Av matilda - 2 juli 2009 20:55

på bilar, regplåten som slutade vara plåt för x antal år sen. jag älskar dom. min bil, en grå, har bokstavskombinationen KCK han heter altså KICK. mamma har GTB hennes lilla bil heter altså "göteborg" och pappas heter BYHåla. mosters bil heter PLaNet. våran gamla hette PSebDonym,  elle rur det nu stavas. ni förstår  kanske grejjen? jag kan inte låta bli att göra det där varje gång jag ser en bil. bokstäverna på regplåten ska bilda ett ord, men man får inte kasta om bokstäverna tex om bokstäverna är FLA får man inte bilda ordet "alfabet" efterson L kommer före F i ordet "alfabet"  och man får ha sammansatta ord, till exempel sandras mamma, hennes bil har RXB vilket blir "rexroth broch group" (det är ett företag som finns här i vaghärad, kanske på flera stållen. jag har ingen aning. jag vet inte ens vad dom gör, vet folk vad rexroth är?)

och det är så kul! för när man loggar in på den här bloggen, så ska man precis som i kommentatorsfunktionen, skriva in en bokstavskombination! och det är så kul för jag älskar att bilda ord. 

Ovido - Quiz & Flashcards