Alla inlägg den 6 december 2009

Av matilda - 6 december 2009 21:03

nu är julspelet över för i år. så jag har nästan ett helt år på mig att skriva ett nytt. kanske man skulle ta och skriva ett påskspel också? nej, nu ska jag lägga allt krut på standupmanuset. imorgon är det dags för standup istället för bio igen. det ska bli kul, tydligen skulle det inte vara bungy comedy då utan nånting annat. det ska bli kul! jag måste ringa sandro också och säga åt henne att vara klar vid en bra tid. nej, nu är det sängen som gäller för mig. jag vaknade aldeles för tidigt idag igen.

Av matilda - 6 december 2009 12:47

jag har hunnit julklappsshoppa nu på förmiddan! jag tänkte att jag skulle stödja dom lokala butikerna i år. så jag handlade i ugglan i trosa. dom har väldigt mysiga påsar där. om ni nån gång är i trosa, handla på ugglan så att ni får en påse. dom är sjukt härliga. nu ska jag bara hitta på nånting till kusintjejerna. dom är 10 och 8 år gamla, och jag tänte att jag kanske skulle ge dom teaterbiljetter. dom får ta med varsin kompis så tar jag med dom på nån teater, jag vet bara inte nån bra, är det någon som har några tips?

Av matilda - 6 december 2009 08:48

nu är föreställning nr 1 över. det var sjukt roligt och allt klaffade. flera av barnen var väldigt nervösa och det var så gulligt! det var första gången på en scen för flera av tjejerna, en sjuåring var så nervös, det var riktigt roligt att se. hon har en egen replik, "det här måste vi göra nånting åt!" och hon var så rädd att glömma den. men hon kom ihåg och det gick så bra. och en annan sjuåring var jätterädd att hennes gloria skulle ramla av. så jag fick sätta upp några tofsar på henne så den skulle stanna kvar. väldigt gulligt, konstiga tofsar på små barn är så sött. nu är det en till föreställning i eftermiddag, kl 16 om ni vill komma, och sen är det över! hoppas många av ungarna letar reda på en teatergrupp efter det här.

Ovido - Quiz & Flashcards