Alla inlägg den 23 december 2009

Av matilda - 23 december 2009 22:44


med det här tar jag inte ställning för nånting. jag röstar pådet parti som jag tror att det inte kommer gå så bra för, miljöpartiet. för jag vill inte rösta på några som "vinner". men sjukt kul video!

Av matilda - 23 december 2009 20:40

mammut och papput var här o käkade. dom fick julkorv och potatismos. sen snackade vi strunt i sådär en typ tre timmar. mycket trevligt, mamma berömde min julgran. fast den står snett och det påpekade hon också. "försök få den rakt du då" sa jag. hon tittade på den och sa att en sne gran är ju ganska konstnärlig, och jag är ju lite konstnärlig av mig, så den fick fortsätta vara sne. nu har jag aldeles just gjort klart pepparkakshuset och wienernoguaten. fast jag hade köpt för lite mandelspån, så jag kunde bara göra en halv sats, men det funkar ju det med. nej, om man skulle ta o titta på en liten film kanske?

Av matilda - 23 december 2009 16:05

jag sänder många tankar till lillebror med flickvän som bär på tung sorg, då hennes pappa gick bort idag.

Av matilda - 23 december 2009 13:49

ja vad gör man när man har tusen saker att göra? man bloggar och hoppas att någon annan tar tag i saker och ting. synd att den ekvationen bara fungerar om man har nån som bor med en. (nästan bara) och det har ju inte jag så nu ska jag se till att:

diska

städa köket

städa badrummet

städa hallen

torka golven

få julgranen att stå rakt

klä den

bädda sängen

se snygg ut.



och allt innan kl sex, för då kommer mammut, papput och lillebror för att köka middag.

Ovido - Quiz & Flashcards