Alla inlägg den 21 december 2009

Av matilda - 21 december 2009 18:55

det här går bara utför. tur (eller skicklighet?) att jag inte har barn (än) för det betyder att jag kan gå och lägga mig, precis när jag vill. till exempel nu.

jag lämnar måndagen med den här låten i mina öron:



den är underbart vacker och jag älskar den.  läs här: länk

Av matilda - 21 december 2009 17:08

jag köpte en mexikansk kokbok i höstas. maten såg så god ut på bilderna så jag var bara tvungen att ha den. och sen köpte jag upp mig på fajita-mix burrito-mix och massa andra konstiga saker. men både burrito-mixen och fajita-mixen faller inte mig i smaken. fajita-mixen innehållet curry, och den smaken förknippar jag emd när jag var liten och blev itvingad kyckling. jag avskydde verkligen kyckling, jag käkar än idag inte fåglar över huvudtaget. nu kan jag ju faktiskt välja. och jag vill gärna inte köka curry heller, för det påminner om kycklingupplevelserna. och nu idag har jag prövar burrito-mixen, och den är ingen hit den heller. den är ju inte äcklig eller så, men tusan. den är inte god heller.

Av matilda - 21 december 2009 06:01

undrar just hur många meter snö det ligger på min bil just nu? en sommardag behöver jag inte gå hemifrån fören om en halvtimme, men en dag som den här... ja, då behöver jag strax gå. jag kollade föresten på magus betners "inget är heligt" igår. den karln är ju helt sinnessjukt bra.

Ovido - Quiz & Flashcards