Alla inlägg under december 2009

Av matilda - 11 december 2009 06:10

jag har kommit på att jag inte mår bra av att ha saker planerade. då blir jag bara jättestressad och sover dåligt och vaknar med ett ryck och kan inte somna om. även om det jag ska göra inte är stressande. det funkar att ha saker planerade, om dagen då blir helt fullspäckad. och om idag kopplas ihop med imorgon på något sätt. så att det är full rulle hela dagen och sen full rulle hela imorgon också, så man inte har tid till att stressa upp sig för imorgon redan idag. jag måste jobba på det här. idag har jag ju inte ens någonting att stressa upp mig för egentligen, vi ska bara till estocolmo ikväll, och jag hittar dit vi ska (utan några som helst problem, om jag inte hittar borde jag allvarligt börja tänka på att sluta köra bil överhuvudtaget) men men. nu är det strax dags för en tur till trosa.

Av matilda - 10 december 2009 20:52

vi hade avslutning med barngruppen idag, men jag tror vi glömde berätta att det var avslutning... aja, hoppas ingen dyker upp nästa torsdag iallafall. nu sitter jag iallfall här med en stor mugg dumle-oboy. jag tror inte kan får kalla det för "oboy" egentligen. jag tror att "oboy" är ett registrerat varumärke... men det är iallafall en chokladdryck med mjölk och pulver. det står "dumle" på förpackningen. väldigt god. och jag dricker den ur en av mina stora blåa muggar. mycket ,mysigt, jag har föresten fortfarande inte tagit någon bild på dom muggarna. men jag lovar, att innan jag fyller fyrtiofem ska bilden vara uppe!


Av matilda - 9 december 2009 19:20

Av matilda - 9 december 2009 18:03

jag har kommit på några fler ämnen till min standup. det är bra, nu har jag några att gå igenom. för övrigt undrar jag hur glömsk man kan vara, jag glömmer alltid lök i all mat jag lagar. utom i en mat, och det är när jag gör löksås. annars glömmer jag alltid löken, det är inte bra, lök är ju så bra i mat.

Av matilda - 7 december 2009 17:12

sandro är sjuk. tur att jag har en liten låssasbror att ta till vid såna här tillfällen (eftersom den riktiga bangar).

Av matilda - 7 december 2009 06:06

det är iskallt här. bara för att jag glömde stänga fönstren igår, jag får helt enkelt skylla mig själv. men iskallt är det. och jag fryser. men men, strax dags att gå till jobbet, jag ska samtidigt försöka skriva på standupen. hoppas det går bra, vissa dagar går det jättebra, andra går det... inte fullt lika bra.

Av matilda - 6 december 2009 21:03

nu är julspelet över för i år. så jag har nästan ett helt år på mig att skriva ett nytt. kanske man skulle ta och skriva ett påskspel också? nej, nu ska jag lägga allt krut på standupmanuset. imorgon är det dags för standup istället för bio igen. det ska bli kul, tydligen skulle det inte vara bungy comedy då utan nånting annat. det ska bli kul! jag måste ringa sandro också och säga åt henne att vara klar vid en bra tid. nej, nu är det sängen som gäller för mig. jag vaknade aldeles för tidigt idag igen.

Av matilda - 6 december 2009 12:47

jag har hunnit julklappsshoppa nu på förmiddan! jag tänkte att jag skulle stödja dom lokala butikerna i år. så jag handlade i ugglan i trosa. dom har väldigt mysiga påsar där. om ni nån gång är i trosa, handla på ugglan så att ni får en påse. dom är sjukt härliga. nu ska jag bara hitta på nånting till kusintjejerna. dom är 10 och 8 år gamla, och jag tänte att jag kanske skulle ge dom teaterbiljetter. dom får ta med varsin kompis så tar jag med dom på nån teater, jag vet bara inte nån bra, är det någon som har några tips?

Ovido - Quiz & Flashcards