Alla inlägg under december 2009

Av matilda - 2 december 2009 18:15

nu sitter jag och försöker skriva om vårat julspelsmanus. det går ganska bra. men det blir vädligt plåttrigt med tusen olika färger på texten.  men men, det blir lättare att se saker då. vad som är ändrat menar jag, så dom som ska godkänna ser vad som är ändrat sen sist. nu strömmar millas mirakel ut ur mina högtalare. 80tals hits, jag minns inte 80talshitsen av väldigt naturliga orsaker. men det gör dom inte sämre! nej, om jag skulle fortsätta med julspelsmanus och standupmanus. sen måste jag springa över till melker. jag skulle ju få massage idag.

Av matilda - 2 december 2009 00:19

underbara killar. helt sjukt underbara. det var väl fjärde gången jag såg ola söderholm, och han var bra, han hade lite nytt sen sist och det var bra, jag gillar när det kommer nytt material. men det var första gången jag såg både andre och batra, andre ville jag se eftersom... ja, jag har ingen bra anledning egentligen. jag hämtade honom på arlanda härom månaden och kom försent och körde fel och glömde bort honom och allt möjligt. mycket jobbigt var det, för själen den där dagen. innan den episoden hade jag typ bara sett honom i roast och där var han den där som alla skämtade om som "den fulla finnen" och jag hade stört mig på att han tuggade tuggummi. ingen speciell altså. men sen comedytv-ade jag honom och kom på att han var störtskön. och nu har jag altså sett honom live, och han var helbra. över förväntan faktiskt hejdundrande bra. sen batra då. han är ett slag för sig. bra, bra, bra helt enkelt. och honom ska vi se igen nästa vecka. det ska bli kul!


allt gick bra iallafall, jag kan ju nästan hitta på några ställen i stockholm nu. så vi tog en krånglig väg från e4an till sveavägen, men jag hittade iallfall! och körde inte fel alls. körde altså rätt på en gång och hamnade i ett parkeringshus. gick till norra brunn, så sa killen i dörren "tyvärr, det är fullt" och vi typ "ehhhh?" då sa en gubbe, "nej, ni är dom sista." så fick vi komma in, tur där tänkte vi och gick in. (nästa sällskap som kom in fick gå igen) vi kollade på dom underbara komikerna, sen var det dags att gå igen. så när vi kom till parkeringshuset, så var dörren låst. vi hade missat att det stängde 22.30 och klockan var 22.50 otur där, men just som vi höll på att fundera på hur vi skulle ta oss hem kom en gubbe utåkandes. så vi kunde gå in, glada var vi kan jag säga. jag menar, sista tåget gick för mer än en timme sen! ja, så vi åkte iallafall. hittade en e4an-skylt och följde den, och just där man skulle svänga så byggde dom om så jag åkte fel, och jag tror att jag kanske körde mot rött. vad är det med stockholm och ha fyra olika trafikljus jättekrångligt ställda? man fattar inte vilket som gäller en själv, och gör man fel så tutar alltid någon jätteargt. så vi fick iallafall ta ett varv till och kom rätt. en stund. sen plötslig var vi på e18 norrut. så det var bara att vända i sundbyberg för att komma på e4 söderut. men nu är jag hemma! och sandro är dumpad i trosa så allt är lugnt och nu är det dags att krypa till kojs.

Av matilda - 1 december 2009 17:39

jag försöker att bli klar i tid. jag ska sticka härifrån halv sju, så jag försöker göra allt jag ska göra så långsamt som möjligt för att inte bli klar för tidigt. det går ganska bra.

Ovido - Quiz & Flashcards