Alla inlägg den 18 juni 2009

Av matilda - 18 juni 2009 22:41

jag skulle cykla till trosa idag, men detr var så risigt väder så jag frågade sandra om vi ksulle göra nått annat istället. så jag hämtade henne, vi tog en sväng på trossen för att handla mackor men dom hade inga goda så vi åkte till bilisten för att tanka, sen vidare till hemköp. dom hade inga goda mackor dom heller så vi gick till ica, där hade dom ännu sämre mackor än både trossen och hemköp. okej, trossen hade inte o-goda mackor, bara... fel. så iallafall, vi köpte bröd och åkte hem till mig och gjorde egna mackor istället. sen tog vi våra mackor och åkte till stendörren för att gå en promenad. vi upptäckte att det regnade fasligt mycket. så vi satt i bilen på parkeringen och åt våra mackor, och sen snackade vi strunt och lyssnade på regnet en stund. plötsligt blevd et uppehåll så vi passade på att gå ut och hör och häpna! nån hade satt upp en tipspromenad just där vi gick! så vi gjorde en tipspromenad. jag tror vi fick alla rätt, men det fanns inget facit så.. ja. och när vi kom ut till naturum och gick in i fårhagen, ingen kan gissa vad vi såg där då! små fågelbebisar! helt gråfjuniga små saker. hur söta som hellst. vi fick vidare upp till utkikstornet och spejade lite och sen gick vi tillbaka, och vet ni vad vi såg då? ännu fler fågelbebisar! det var kanadagäss-bebisar. 12 par med föräldrar och alla hade några bebisar, två par hade bara en bebis var och vi tyckte lite synd om dom men men, så kan det gå ibland. nej, nu ska jag sova, godnatt med er.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards