Alla inlägg den 20 juni 2009

Av matilda - 20 juni 2009 23:08

eftersom jag skrev förra inlägget imorse så är det en dag senare. så. altså. jag har ett filmtips till världen! filmen finns på dvd, den kostar 99 kronor på Cdon och är värd minst det dubbla, så det gör inget om man måste betala frakt också. så KÖP DEN! den heter "kinky boots" och handlar om en skofabrik som är på väg att behöva lägga ner men som istället nischa in sig på någonting annat. den är UNDERBAR. jag avskyr när jag måste använda stora bokstäver för att folk ska förstå hur jag menar, men den här filmen kräver stora bokstäver. så alla människor i världen. KÖP "KINKY BOOTS" NU!!



Av matilda - 20 juni 2009 15:41

så, miriam väckte mig litegrann mitt i natten. 03.03.51 för att ge ett exakt klockslag, och frågade om vi kunde ta våran joggingtur en timme senare. jag hade inga pengar på telefonen men tänkte att hon fattar nog att det går bra. så typ 10 i elva begav jag mig hem till dom, jag tänkte ta vägen över ängen, dom brukar ju klippa en stig runt den, eftersom sörmlandsleden går där. men tji fick jag, det var meterhögt gräs överallt. det var bara bestämma sig, gå igenom gräset eller vända och ta en annan väg. det fick bli genom gräset. jag rullade upp byxbenen så långt det gick, över låren, och sprang hoppandes rätt över ängen. massvis med blöta gräs-frön fick jag över hela benen men det var bara att torka bort. sen kom jag hem till miriam och dannie. miriam hade inte förstått att det gick bra så dom sov fortfarande. hon satte iallafall mig i vardagsrummet och hon drack lite kaffe. efter en timme var hon vaken och vi drog iväg. jag tycker att jag joggade rätt bra ändå. runt hagarna och kyrkan och förbi trollet och vidare tillbaka till skolvägen. det var en bra tur. nu sitter jag och ska bestämma mig om jag ska ta med simon och kattis till heron och se en film... men jag tror inte det. jag har inte riktigt lust att åka dit.

Av matilda - 20 juni 2009 00:13

det är lite jobbigt såhär på kvällen, när jag lite snabbt ska kolla alla bloggar och facebook och lite sånt, för jag har typ hundra åtte grejjjer att kolla så det tar ca fyrtiosju år innan jag är klar. men men, nu är jag klar och ska äntligen gå och lägga mig. midsommarfesten var rolig, massa mys och gosigt häng med fina vänner. kanske blir det kolmården på söndag, eliza vill dit. jag har egentligen inte råd men... ja, det kan väl kallas en resa? jag kan ju använda min reskassa isåfall... jaja, jag ska upp tidigt imorron! kl 9 för att springa en runda med miriam kl 10. godnatt. (mina grannar har party, det är som om jag har stereon på inne på rummet.)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards