Alla inlägg den 29 juni 2009

Av matilda - 29 juni 2009 21:05

små cyklar som far omkring

dom hörs nästan ingenting

lite rassel och lite pling

rassel rassel rassel 

och pling


häromdagen när min allergi var i sitt esse (hoppas jag) så kunde jag inte sova och inte ha ögonen öppna, så jag kunde inte läsa heller. så jag letade reda på några gamla sagoband och  en gammal bandspelare och såvar det problemet ur världen. så nu lyssnar jag på doktor snuggles (bandet är bättre än tvserien) och asterix och nu är det mamma mu som står på tur. synd att jag inte hittar mittgamla elmer hult-band. elmer hult var väldigt cool.jag är ganska stolt som fortfarnade kan nästan hela "ska vi byta grejjer" låten. jag hittar inte "knoll och tott" heller. men men, allt kan man ju inte hitta. hum, kanske på tradera? om någon har "knoll och tott" så får dom gärna höra av sig. jag skulle vilja ha en kopia.

Av matilda - 29 juni 2009 19:52

i början när jag började titta på bloggar så avskydde jag kommentarer, jag tyckte bara att dom var sååå löjliga och fattade inte att folk faktiskt gjorde det, men nu förstår jag. en kommentar på bloggen är lite som att få applåder efter en föreställning, och det vill man ju ha! man blir sååå glad av det. så numera älskar jag kommentarer! och jag kommentrar gärna hos andra, bara för att det är så kul! jaja, iallafall, jag har fått en kommentar där det  var en liten person som undrade vilkat lag jag håller på och det är en otroligt svårsvarad fråga. eftersom jag inte alls förstår mig på den där saken kallad "sport" och "idrott" så har jag inget favoritlag. men mina båda bröder håller på djurgården, och jag måste ju hålla med om, att de har väldigt fina färger. men gult och svart är ju också ganska snyggt, för att inte tala om grönt och vitt. men röd, gul och blå är ju ändå grundfärgerna så... ja, ni förstår. sport är inte min starka sida.

Av matilda - 29 juni 2009 16:53

åh, jag känner mig så dum! nu har jag gått här och väntat på post i postlådan, men det har inte kommit nått. så jag ringde och frågade men så sa han "va? men finns det ingen bifogad fil där i mejlet?" dúmma dumma jag! det gjorde det såklart så jag har haft uppdateringen till mitt antivirus eller vad det är i en hel vecka men inte sett det. så dum kan man vara iallafall.


jaja, men jag var ju och hämtade mina nyklar idag! det gick hur bra som helst, och lägenheten är jättefin. jag flyttar nog in i helgen, elle rnästa kanske. det känns ju lite dumt att flytta från hus till lägenhet så här mitt i finaste sommaren. men men, så kan det gå ibland.

Av matilda - 29 juni 2009 09:51

idag ska jag få min nykel till nya lägenheten. förhoppningsvis. risken finns ju fortfarande att jag inte får den, men det borde jag få. och imorgon börjar jag cykla till jobbet. helt bestämt och orubbligt, för nu är det så officiellt så det finns inte.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards