Alla inlägg under juni 2009

Av matilda - 26 juni 2009 15:23

jag satt med ryggen mot solen i ca fem minuter. lite längre, men inte så länge som tio. sju¨på sin hgöjd. sen kom jag på att jag skulle betala räkningar innan jag gömmer det. så när jag satt här och betalade räkningar kom lillebror och sa att jag har bränt mig på ryggen. hur lyckas man liksom? jaja. skönt med helg nu. jag funderar på att låta mamma boka tid hos den där frisören på östermalm som ska vara så himlarns bra. hon lär ju inte ha tid i helgen, men nästa kanske? håll tummarna för mig. jaja, i helgen så har jag... inga planer. sola bada kanske? time will tell.

Av matilda - 25 juni 2009 17:29

jag tog jordens chans i... när det nu var. när jag skickade efter en uppdatering till mitt kaspersky. jag skrev mammas o pappas andress istället för mig. och nu har jag inte fått nånting på jättelänge. typ en vecka. så jag undrar om det har försvunnit i posten, men jag tycker det är sjukt att man inte kan få uppdateringen på mejl. jag måste mejla dom och fråga. jaja, nu ska vi snart äta middag. kalkonsmittad rostbiff med potatissallad. jag ville inte ha kalkonen på rostbiffstallrikn, men mamma la dom på samma tallrik, så dom nuddar varandra. äckligt värre. jaja, nej. jag borde åka upp till södertä'lje och kolla om jag fått nån post. men jag har ingen lust att åka dit. det är så fint väder, jag vill inet sitta i en bil då. ioförsig kan jag lika gärna sitta i en bil som här, för gräset är nyklippt s´å jag är med rinnig än vanligt. snacka jobbigt eller, jag känner mig som en levande fontän.

Av matilda - 24 juni 2009 20:34

tog en liten promenad till flygfyren, för jag skulle kolla om det fanns några smultron. det gjorde det inte. eller jo, 7 stycken. men dom räknas knappt. fanns dock lite fina blommor som jag plockade och gav till min mammut.

Av matilda - 24 juni 2009 17:48

jag älskar verkligen solen. hoppas den fortsätter komma hit nu till helgen. isåfall ska jag säga åt min kära pappa att åka båt. för jag vill åka båt. och filma lite. vi håller på att grilla, korv och fetaost. jag älskar grillad fetaost. med timjan. det finns typ inte någonting godare. jo, massvis med saker. men det är väldigt gott med grillad fetaost. nej, nu är det dags att vända korven.

Av matilda - 23 juni 2009 20:19

att ha huvudvärk och små hörselgångar är verkligen ett problem på jobbet. det finns tre sorters öronproppar, ett par med båge ramlar ut, så dom kan jag inte ha. dom lila får jag inte in över huvudtaget och dom gula går att få in men det är svårt, och sen svider dom hela tiden som dom är inne. ilandsproblem. jaja, pappa och jag åkte till nyköping för att hämta en pinne till simons motorcykel. sen handlade vi på ica kvantum. jag älskar att handla på storica! så mysigt att gå fram mellan gångarna och ha flera alternativ på vad man ska ha.

Av matilda - 22 juni 2009 19:48

häromdagen kunde man köpa en korg nektriner för 19.90 på ica, idag var hälften ruttna och man kunde köpa dom för 23.90 lite sjukt tycker jag. det är säkert bara för att ingela har semester. jag har ont i huvvet, och ska gå och lägga mig. godnatt.

Av matilda - 21 juni 2009 20:27

det har varit så otroligt vackert väder idag!helt sjukt fint, så gänget bestämde sig för en dag på stendörren. hur mysigt som hellst. nu är jag bränd i nacken, men det är det värt. jag påminner alla igen om att köpa "kinky boots" på cdon eftersom den är underbar.

Av matilda - 20 juni 2009 23:08

eftersom jag skrev förra inlägget imorse så är det en dag senare. så. altså. jag har ett filmtips till världen! filmen finns på dvd, den kostar 99 kronor på Cdon och är värd minst det dubbla, så det gör inget om man måste betala frakt också. så KÖP DEN! den heter "kinky boots" och handlar om en skofabrik som är på väg att behöva lägga ner men som istället nischa in sig på någonting annat. den är UNDERBAR. jag avskyr när jag måste använda stora bokstäver för att folk ska förstå hur jag menar, men den här filmen kräver stora bokstäver. så alla människor i världen. KÖP "KINKY BOOTS" NU!!



Ovido - Quiz & Flashcards