Alla inlägg under juni 2009

Av matilda - 9 juni 2009 21:26

(jag såg just att jag har mina favorit jeans på mig på bilden. åh, så jag saknar dom. jag tror dom inte passar längre. i vilket fall som helst är dom trasiga och behöver lagas.)

Av matilda - 9 juni 2009 21:26

(jag såg just att jag har mina favorit jeans på mig på bilden. åh, så jag saknar dom. jag tror dom inte passar längre. i vilket fall som helst är dom trasiga och behöver lagas.)

Av matilda - 9 juni 2009 21:20

mamma och jag bläddrade bland alla våra miljontals bond-kanaler och valde bort det ena programmet efter det andra tills vi var tillbaka på ruta ett och gick ett varv till. till slut bestämde vi oss för "Öresundsbron" (med danskt Ö) på Kunskapskanalen. jag blir alltid lika förvånad när jag tittar på Kunskapskanalen, och alla andra SVT kanaler också, kan någon förklara för mig varför SVT har rykte om sig att bara visa dåliga program? öresundsbron var jätteintressant och häftigt att titta på, och Mitt i naturen (mitt absoluta favoritprogram, alla kategorier) går på kanal 1. SVT är lika underskattat som mitt absoluta favoritgodis, rosa skumsvampar, man kan trycka i sig hur många som helst utan att tröttna eller må illa eller få en tom plånbok, så varför är skumsvampar en underskattad godis??

Av matilda - 9 juni 2009 18:53

det känns som huvudvärken är över, men i vissa lägen känns huvudet spänt, som om värken bara luras att den är borta. men men. imorron ska jag iallafall till jobbet igen. simon och jag käkade pizza till middag idag, kändes väldigt fettigt. vi fick gratis pizzor av picco eftersom pappa akut-hjälpte dom med ett jobb häromdagen. vi beställde en extra-pizza å jag kan ta med den som matlåda imorgon. kall pizza är så gott! jag var en sväng till södertälje idag också, och hämtade mitt nya hyreskontrakt, när jag skulle hem var jag så trött att jag bara orkade köra i 70 hela vägen hem. det var skönt. nu funderar jag på ett problem, jag måste få en suris på jobbet att sluta vara sur. det är så tråkigt med surisar. hur ska jag bära mig år för att få honom att sluta vara sur?

Av matilda - 9 juni 2009 09:35

jag stannade hemma med huvudvärk idag. jag fick den igår och den vill inte riktigt släppa, men nu så ser det lite ljusare ut. jag snackade med Isabelle igår och hon kommer hit nån gång i juli! hur kul som hellst. har inte sett henne på typ en månad. lite mer tillockmed. så det ska bli kul! tisdag idag, onsdag imorgon, jag tar nog bilen den här veckan också. det känns.... jag har ingen lust med cykel helt enkelt. dessutom har jag ingen hjälm.

Av matilda - 8 juni 2009 17:03

idag har varit en heljobbig dag. jag bara vill att den ska ta slut. nu. men jag borde fixa med min bike så jag kan hojja till jobbet imorgon. jag ska nog sova istället, så den här nedrans huvudvärken kanske släpper.

Av matilda - 7 juni 2009 20:17

jag älskar den filmen. den är nog bland filmhistoriens bästa filmer. så fort den är slut ska jag hoppa in i duschen.

Av matilda - 7 juni 2009 12:46

nu är rabarbersaften klar, lite städning kvar bara. det blev inte så mycket dock... jag får göra en omgång till sen senare. innan midsommar iallafall. så ska jag kolla på flädern också, och se om den blommar än. jag tror inte den gör det men ändå. så, nu ska jag skriva ett mut-brev till symaskin och så tänkte jag gå bort till familjen gytare för att ge dom lite saft.

Ovido - Quiz & Flashcards